CLICKBAIT El Col.legi de Periodistes, el Consell de la Informació de Catalunya i onze universitats denuncien el ‘clickbait’ com una amenaça pel periodisme

En defensa dels valors ètics del periodisme

Base de dades de codis ètics dels mitjans de comunicació

La Xarxa Ètica de Periodisme (EJN) i l’ Institut Donald W. Reynolds de Periodisme (RJI) a la Universitat de Missouri han creat una nova web,  Accountable Journalism que inclou la major base de dades de codis dels mitjans de comunicació en una aplicació web fàcil d’utilitzar i on es poden fer recerques.

Amb aquesta nova base de dades, els usuaris poden buscar els codis dels mitjans de comunicació basats no només en el país d’orígen del codi, sinó també per temes, tipus d’organització, regió i per la data de creació.

a5ca4dd-32872a3-s

A més de millorar la tecnologia i la interfície, la base de dades de Periodismo Responsable renovada ara inclou codis addicionals d’ètica i enllaços sobre el discurs de l’odi, que és una problemàtica tant online com offline.

La base de dades Periodisme Responsable compila els codis internacionals d’ètica dels mitjans de tot el món i és el més gran dels recursos d’aquest tipus. Aquesta base de dades es pot ordenar per paraules clau o utilitzant la cerca avançada.

La rellevància dels codis dels mitjans de comunicació mai ha estat més pertinent del que són en el paisatge de les comunicacions d’avui. Amb el nombre de veus i els intercanvis ràpids a Internet cada vegada més, es necessita un periodisme ètic, més que mai per protegir la integritat de la lliure expressió. Comunicacions no ètiques, inclosa la incitació a l’odi, la propaganda política i la desinformació deliberada, suprimeixen la llibertat d’expressió i neguen una veu als grups marginats i vulnerables.

 

Més informació 

ejnlgtxt01

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *