CLICKBAIT El Col.legi de Periodistes, el Consell de la Informació de Catalunya i onze universitats denuncien el ‘clickbait’ com una amenaça pel periodisme

En defensa dels valors ètics del periodisme

La mediació, una eina per als consells de premsa

En un estudi que consisteix en un catàleg de fets i un article analític sobre la matèria, el Consell de Premsa belga demostra la importància, la serietat i l'eficiència de la mediació de la premsa i els consells de mitjans europeus a l'hora de gestionar les queixes.

El Conseil de déontologie journalistique de Bèlgica ha demostrat en un nou estudi publicat en anglès  la importància i l’eficàcia de la mediació posada en marxa per molts consells de premsa europeus quan tracten les queixes del públic en general.

 Segons el comunicat fet públic per aquest òrgan, “per als consells de premsa, la mediació consisteix en la recerca, sota la seva tutela –generalment a través de l’oficina o de la secretaria general–, d’una solució amistosa entre la part denunciant, d’una banda, i els periodistes i/o mitjans de comunicació que són els objecte de la denúncia, d’altra banda. Hi ha nombrosos enfocaments, com ho demostra la varietat de termes emprats (mediació, conciliació, solució amistosa (o resolució), arbitratge, defensor del poble , conciliació, etc.). Els termes que la investigació mostra no són necessàriament sinònims atesos els mecanismes que s’hi posen.”

Aquest estudi, segons l’autora d’aquesta recerca Anna Vidal (directora de projectes del CDJ) , no només resulta útil per als mateixos consells de premsa si no que –amb els resultats de la base de dades comparativa dels consells de premsa europeus– també és útil per a qualsevol persona que vulgui saber més sobre el funcionament d’aquest tipus de mediació a nivell europeu. En donar a conèixer a tantes persones aquesta possibilitat, que de vegades és desconeguda pels denunciants, aquesta investigació del consell de premsa belga demostra la importància, la serietat i l’eficàcia d’aquest procés en la gestió de les queixes, especialment pel que fa a l’enfortiment del diàleg entre mitjans/periodistes i el públic en general.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *