CLICKBAIT El Col.legi de Periodistes, el Consell de la Informació de Catalunya i onze universitats denuncien el ‘clickbait’ com una amenaça pel periodisme

En defensa dels valors ètics del periodisme

El segell de compromís ètic del CIC acredita que els mitjans de comunicació es comprometen a respectar el Codi Deontològic

El Patronat de la Fundació Consell de la Informació de Catalunya, en sessió de 18 d’ octubre de 2011, va aprovar la creació d’un segell de qualitat per distingir els mitjans de comunicació que adopten i compleixen amb el compromís de mantenir un comportament ètic en la difusió d’informació.

L’objectiu és que tots els mitjans compromesos amb el compliment del Codi Deontològic del Col·legi de Periodistes de Catalunya i a publicar les resolucions del CIC que els afectin, disposin d’un distintiu públic que ho acrediti.

 Essent la informació un dels pilars de la democràcia, l’obligació dels periodistes és actuar amb veracitat i explicar de manera honesta i coherent els fets i els temes de l’actualitat. Els mitjans de comunicació adherits al Consell de la Informació de Catalunya que han demostrat i segueixin demostrant el seu compromís a treballar d’acord amb aquests criteris, podran mostrar als seus lectors, televidents o oients, la seva dedicació i comportament a través de l’adopció d’aquest segell de compromís periodístic. 

La integritat del periodista i dels mitjans de comunicació és la pedra angular de la credibilitat dels mitjans d’informació. Amb aquest segell, els mitjans renovaran el seu compromís amb l’ètica periodística i podran reforçar la seva credibilitat davant d’una ciutadania cada dia més perplexa i confusa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *