CLICKBAIT El Col.legi de Periodistes, el Consell de la Informació de Catalunya i onze universitats denuncien el ‘clickbait’ com una amenaça pel periodisme

En defensa dels valors ètics del periodisme

El CIC participa a la III Conferencia Internacional sobre Ètica als Mitjans de Comunicació

III International Conference on Media Ethics

 

El president del Consell de la Informació de Catalunya, Roger Jiménez, va participar la proppassada setmana en la III Conferència Internacional sobre Ètica als Mitjans de Comunicació, organitzada per la Universitat de Sevilla conjuntament amb la Universitat Autònoma de l’Estat de Mèxic.

III International Conference on Media Ethics

La intervenció del president del CIC va tenir lloc en el curs d’una taula rodona amb motiu de la presentació de la Comisión de Ética y Garantías del Col·legi de Periodistes d’Andalusia (CPA), un organisme autoregulador de característiques similars al català. La sessió va estar dedicada a la ètica com a condició del periodisme actual, així com el paper dels periodistes i organitzacions professionals, i els altres ponents van ser: Antonio Manfredi, president del CPA; Carmen Fernández Morillo, del Consell de l’Audiovisual d’Andalusia; Salvador Alsius, vicepresident del CAC, i Manuel Núñez Encabo, president de la Comisión de Arbitraje, Quejas y Deontología de la Federación de Periodistas de España.

Roger Jiménez va explicar la naturalesa i finalitats del CIC amb acompanyament visual sobre les queixes més freqüents al llarg dels darrers 17 anys, i va felicitar la iniciativa dels professionals andalusos de tirar endavant el nou organisme autoregulador.

Desafiaments de la comunicació en l’àmbit digital

La III Conferència Internacional sobre Ètica als Mitjans de Comunicació es va celebrar a la Facultat de Comunicació de Sevilla els dies 25 i 26 març 2015. En aquesta ocasió, i  a través de sessions en espanyol i anglès, el # 3ICME va tenir com a eix principal abordar els desafiaments que presenta la comunicació en l’àmbit digital , partint de les noves i múltiples formes d’interacció entre usuaris i mitjans de comunicació que han accentuat el protagonisme de les audiències dins dels nous models de comunicació.

Aquest congrés aspira a consolidar-se com una referència internacional de trobada biennal en els estudis de l’ètica de la comunicació , donant continuïtat a les dues edicions anteriors ( 2011 i 2013 ) , reconegudes pels assistents per la seva qualitat científica i la seva fructífer intercanvi acadèmic i personal .

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *