CLICKBAIT El Col.legi de Periodistes, el Consell de la Informació de Catalunya i onze universitats denuncien el ‘clickbait’ com una amenaça pel periodisme

En defensa dels valors ètics del periodisme

III Jornada sobre Ètica Periodística

No et perdis aquest esdeveniment que reunirà experts, acadèmics i estudiants per explorar els temes candents de l’ofici des de l’ètica i la deontologia. L’acte tindrà lloc el divendres 1 de desembre a les 9.30 h a la seu del Col·legi de Periodistes de Barcelona.

Cal inscripció prèvia.

El Col·legi de Periodistes de Catalunya, el Consell de la Informació de Catalunya i les onze universitats catalanes amb estudis de periodisme i comunicació us conviden a la III Jornada d’Ètica Periodística. Aquest esdeveniment anual, consolidat com un fòrum essencial per a la discussió i l’exploració de qüestions ètiques d’actualitat, reunirà professionals del periodisme, acadèmics i estudiants per abordar temes rellevants per al sector.

L’acte tindrà lloc el divendres 1 de desembre a les 9.30 h a la seu del Col·legi de Periodistes de Barcelona.

Joan Maria Morros, degà del Col·legi de Periodistes; Josep Carles Rius, president del Consell de la Informació de Catalunya i Josep Lluís Micó, degà de la facultat de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna-URL seran els encarregats d’inaugurar la jornada. L’acte serà moderat per la vicedegana del Col·legi de Periodistes, Núria de José.

Aquesta iniciativa va néixer el 2021 amb la voluntat d’enfortir els vincles entre l’àmbit acadèmic i la professió, per tal d’aprendre de les recerques i anàlisis que les universitats desenvolupen i poder obrir el debat cap a noves reflexions i sinergies. Així ho va afirmar Maria José Recoder, membre de la Junta de Govern i coordinadora del Grup de Treball d’Educació Mediàtica i Universitats, en la cloenda de l’última jornada: “aquesta trobada és important perquè ens permet descobrir projectes i recerques noves de les quals aprenem molt”.

La jornada, que es desenvoluparà en tres blocs temàtics, ofereix una panoràmica completa de les qüestions ètiques que defineixen el panorama actual de la comunicació.

 

Bloc 1: Ètica i Tecnologia

En aquesta secció, es presentaran recerques sobre ètica i tecnologia, abordant temes com la intel·ligència artificial i els verificadors de fets (fact-checkers). Aquests aspectes són crucials en el context actual, ja que la tecnologia continua impactant la manera com es produeix i es consumeix la informació.

Bloc 2: Ètica, Perspectives d’Anàlisi i Gènere

El segon bloc se centrarà en perspectives d’anàlisis i gènere. S’exploraran qüestions com la comunicació inclusiva i s’abordaran les violències masclistes que pateixen les dones comunicadores a les xarxes. Aquesta secció busca posar de manifest la importància de la diversitat i la igualtat de gènere en el camp de la comunicació.

Bloc 3: Ètica i l’Exercici del Periodisme

L’últim bloc abordarà qüestions relacionades amb l’ètica i l’exercici del periodisme. S’exploraran temes com la media pyschology, la cobertura del món rural i es proporcionaran recomanacions deontològiques per informar sobre la crisi climàtica.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *