CLICKBAIT El Col.legi de Periodistes, el Consell de la Informació de Catalunya i onze universitats denuncien el ‘clickbait’ com una amenaça pel periodisme

En defensa dels valors ètics del periodisme

Reflexió del CIC sobre l’últim episodi de ‘BricoHeroes’

Arran de l’últim episodi del programa ‘BricoHeroes’ que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) emet per YouTube, el Consell de la Informació de Catalunya (CIC) vol compartir una reflexió amb la ciutadania. Tot i que el cas és competència directe del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), considerem que, com a entitat que vetlla pel compliment del Codi Deontològic per part dels mitjans de comunicació, tenim la responsabilitat de pronunciar-nos.

En l’episodi de ‘BricoHeroes’ emès el dilluns 29 de novembre, els personatges diuen textualment: “Qui diu que no ve un espanyol i ens roba si no tenim instal·lada una càmera de seguretat? No cal perquè tinc un gos que vigila, que li vaig ensenyar a olorar espanyols. Els olora, eh!

El CIC considera que l’humor no pot ser una excusa per assenyalar a tot un col·lectiu com a possibles delinqüents. Tal com estableix el criteri 12 del Codi Deontològic del Col·legi de Periodistes, des d’un mitjà de comunicació no es pot discriminar a cap persona per la seva nacionalitat i cal evitar expressions vexatòries que puguin incitar a l’odi. El CIC considera, a més, que els mitjans públics han de ser especialment curosos a l’hora de respectar la dignitat de les persones, també en els espais d’entreteniment.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *