CLICKBAIT El Col.legi de Periodistes, el Consell de la Informació de Catalunya i onze universitats denuncien el ‘clickbait’ com una amenaça pel periodisme

En defensa dels valors ètics del periodisme

XERRADA SOBRE… Interpretar els mitjans amb sentit crític

a les 19 hores. BibliotecaPoblenou

ROSA MARIA CALAF, periodista

i LLÚCIA OLIVA, presidenta del Consell de la Informació de Catalunya

http://www.youtube.com/watch?v=ByX-76kliwU

Rosa M.Calaf demana una premsa rigorosa que faci d’intermediària al servei del ciutadà

“Actualment el sistema democràtic està en perill”, va alertar ahir la periodista Rosa Maria Calaf tot animant als ciutadans “a recuperar el control de la societat que estem construint”. Per això, va dir “cal una premsa rigorosa, honesta que detecti els problemes, elimini el que és irrellevant, estudiï les dades, les investigui i faci d’intermediària al servei del ciutadà”.

La periodista més premiada de l’estat espanyol va parlar a la Biblioteca Manel Arranz de Poblenou a Barcelona, en un acte co organitzat pel Consell de la Informació de Catalunya. El CIC és l’òrgan d’autoregulació dels periodistes catalans i s’encarrega de vetllar per l’exercici d’un periodisme ètic, segons els principis del Codi Deontològic.

Segons Calaf, les noves empreses de comunicació, que son multimèdia i multi negoci, “han convertit la informació en un producte i tracten els ciutadans com a consumidors”. Però “les noticies son un bé massa preciós per deixar-lo en mans del mercat” va dir, i va afegir: “el periodisme ha de servir els interessos del públic i no de les empreses”.

Calaf va animar als periodistes a resistir i buscar sortides per poder fer la seva feina, tot i que considera que els mitjans estan a l’origen del problema i també el pateixen: “disseminen la mala pràctica professional, cada vegada estan més lluny dels seus propis objectius, els periodistes perden prestigi i treballen amb més precarietat”.

“Hem acostumat a la gent a ser receptor, però a fer-se poques preguntes perquè l’objectiu no és que la gent pensi, sinó que compri “, va dir la periodista. Rosa Maria Calaf pensa que l’audiència ha de tenir un paper més actiu per exigir rebre la informació que necessita, protestar on es pugui i acabar amb el pensament únic. “Amb l’esforç sumat de cadascú es pot fer que les coses canviïn”, va assegurar.

Àlbum de fotos al facebook

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.358403317534833.81593.132159386825895&type=1

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *